15. mai 2017

Nõgesesupp vutimunaga. Tõeline tervisepomm

Nõgesesupp on igakevadine väetoit, mida peaks igaüks vähemalt korra-paar kevadisel ajal oma talveväsimusest räsitud keha turgutamiseks valmistada. Hetkel on nõgesed just parasjagu suured, et neid korjata nii tee valmistamiseks kui ka supi keetmiseks. Liialt otsima ei pea ja samas ei ole nad veel ülekasvanud ja puised.


Nõgest võib ilma igasuguse liialduseta nimetada kodumaiseks supertoiduks. Esmalt tõsiasi, et nõges sisaldab näiteks apelsinist viis korda rohkem C-vitamiini, lisaks veel ohtralt A-, E- ja B-grupi vitamiine. Mineraalainetest võib nimetada kaltsiumi, kaaliumi, magneesiumi, rauda, räni, tsinki ja veel mitmeid-mitmeid meie elutegevuse jaoks vajalikke aineid. Nõges on tuntud verepuhastaja, kes toetab vereloomet ja parandab ka vere hüübimist. Seega sobib nõgest tarvitada kõigil neil, keda kimbutab rauapuudus, väsimus või kel muidu verenäidud halvad. Seedimise koha pealt parandab nõges ainevahetust, langetab veresuhkrut ja aitab kaasa ka kaalualandamisele. Nõgesel on ka suur kaltsiumisisaldus ning seetõttu sobib nõgese tarvitamine hästi neile, keda kimbutamas osteoporoos või luuvalu. Kasulikke omadusi ja tervist toetavat toimet on nõgesel veel ohtralt. Kõige selle kirjapanek nõuaks juba eraldi pikemat postitust. Igal juhul võib kindel olla, et nõgest supi sisse sättides või ka nõgeseteed juues teed oma tervisele väga palju head. Väike hoiatus on ainult üledoseerimise osas – nõges paksendab verd ja VÄGA SUURTE ja korduvalt tarbitud koguste puhul võib tromboosi ohuga inimestel see risk suurendada. Üks supp ei tohiks aga küll kellelegi mingit ohtu kujutada. Pigem vastupidi!



Nõgesesupp on üks mõnus moodus, kuidas nõgest toiduks tarvitada. Lisaks kasulikkusele on nõgesesupp ka üllatavalt maitsev ja maitset aitab veel mõnusamaks muuta supi sisse lisatud keedetud vuti- või ka kanamuna. Lisaks sellele on nõgesesupi valmistamine tõeliselt lihtne. Seega, kõik aiaäärde luusima, et supimaterjal kokku koguda. Kes soovib toekamat suppi, võib supi sisse veel kartulit lisada, mis tuleks enne puljongis pehmeks keeta, kui nõges lisada. Nõgest on soovitav kuumtöödelda minimaalselt, et võimalikult palju kasulikke aineid alles jääksid.
4-le
1 l Maggi Bio kana- või köögiviljapuljongipulbrist valmistatud puljongit
Paar peotäit värsket nõgest, sõelal kuuma veega üle kallatult
8 vutimuna või 4 kanamuna
Värsket maitserohelist
Veidi sidrunimahla
Värskelt jahvatatud musta pipart



Pese ja puhasta nõges ning kalla sõelal üle kuuma (mitte keeva) veega. Peale seda nõges enam ei kõrveta. Keeda vutimunad. Selleks kulub 2 minutit 40 sekundit. Jahuta külma vee all, koori ja poolita. 
Tükelda nõges. Kuumuta potis puljong. Tõsta igasse taldrikusse tükeldatud nõges, kalla sinna peale puljong, säti taldrikusse vutimunad. Maitsesta sidrunimahla ja värskelt jahvatatud musta pipraga ning puista peale värsket maitserohelist.

Postitus sündis koostöös Maggiga. 

Kommentaare ei ole: